Educație pentru sănătate

Scopuri

Rezultate aşteptate

Nivele de competen-țe

EVLAUARE COMPETENȚE

IGIENA CORPORALĂ ȘI VESTIMENTARĂ II, III, IV

1. Cunoaşte şi înţelege importanţa unei bune igiene.

 

  1. Defineşte termenul „igienă”.

  2. Descrie ce înseamnă „bună igienă”.

  3. Înțelege riscurile și efectele unei igiene necorespunzătoare

Nivele 1,2

Nivel 1:

Defineşte termenul „igienă”.

Descrie reguli de igienă.

Nivel 2:

Explică modul în care igiena afectează sănătatea unei persoane.

Explică modul în care „slaba igienă” afectează prieteniile şi relaţiile cu ceilalţi.

2.Își poate menține o bună igienatee si iliza un proces de care se utilizeaza obtine tratament pentru depresie si alte probleme emotionaleiconceprionale, ab

  1. Cunoaște diferite produse de igienă și modul de folosire al acestora.

  2. Cunoaște principalele reguli de igienă

  3. Știe cum să obțină produse de igienă în cadrul centrului, respectiv în societate

  4. Folosește în mod corespunzător produse de igienă la centrul de zi

Nivele 1,2,3

Nivel 1:

Enumeră diferite tipuri de produse de igienă

Nivel 2:

Detaliază când şi cum se utilizează produsele de igienă (de ex. hârtia de toaletă, săpun, şampon, perie, pieptene, periuţă de dinţi, pastă de dinţi, aţă dentară, deodorant, şerveţele/tampoane sanitare, ustensile de bărbierit).

Exemplifică cel puțin 3 reguli de igienă

Nivel 3:

Demonstrează cum se spală corpul şi mâinile.

Demonstrează utilizarea corespunzătoare a produselor de igienă pentru a menţine curate părul, dinţii, unghiile şi corpul unei persoane.

Solicită produse de igienă în cadrul centrului de zi

3. Cunoaște obiectele vestimentare și utilizarea lor

 

  1. Cunoaște obiectele vestimentare uzuale și modul de folosire al acestora în funcție de anotimp și mediul social (acasă, școala, loc de muncă, etc).

  2. Știe cum să obțină obiectele vestimentare în cadrul centrului, respectiv în societate

  3. Folosește în mod corespunzător obiectele vestimentare în funcție de sezon

  4. Își asigură o bună igienă vestimentară

  5. Își păstrează și își îngrijește obiectele vestimentare în timp

Nivele 1,2,3,4

Nivel 1:

Enumeră obiectele vestimentare uzuale

Nivel 2:

Explică modul de utilizare a articolelor vestimentare în funcție de anotimp și mediul social (acasă, școală, loc de muncă, etc)

Descrie frecvență și amplitudinea igienizării vestimentare

Explică cum poate să obțină obiecte de îmbrăcăminte și igienă la centru

Nivel 3:

Recunoaște și folosește mijloacele de igienizare a hainelor din cadrul centrului de zi

Își păstrează și își îngrijește obiectele vestimentare folosind dulăpiorul de la centrul de zi.

Nivel 4:

Aplică cunoștințele asimilate în afara centrului, prin pastrarea unei igiene vestimentare corespunzatoare

3. Cunoaște și înțelege ce este deparazitarea

 

  1. Înțelege ce înseamnă deparazitare

  2. Conștientizează situația în care are nevoie de deparazitare

Nivele 1,2

Nivel 1:

Definește noțiunea de deparazitare

Descrie produsele necesare deparazitării

Nivel 2:

Explică de ce și când se utilizează deparazitarea

Cunoaște efectele deparazitării

4. Cunoaşte şi înţelege modalităţile de a rămâne sănătos

a. Cunoaște reguli de prevenire a bolilor

b. Recunoaște simptomele unor boli uzuale și conștientizează situații în care s-a îmbolnovit

c. Poate să ceară ajutor pentru tratarea bolilor

d. Poate să respecte un tratament

 

 

 

 

 

Nivele 1,2,3

Nivel 1:

Descrie ce înseamnă a fi sănătos

Enumeră cel puțin 2 boli provocate de lipsa de igienă corporală și vestimentară

Nivel 2:

Explică cel puțin 3 reguli de prevenire a bolilor

Explică unde se poate adresa în caz de îmbolnăvire

Descrie simptomele unor boli uzuale

Explică modul de luare a unui tratament care i-a fost prescris.

Nivel 3:

Conștientizează situații în care s-a îmbolnăvit și cere ajutor specializat

5. Cunoaște consecințele sociale ale unui aspect neingrijit

a. Înțelege impactul igienei deficitare a corpului și vestimentației în relațiile sociale

b. Identifică modul în care îmbrăcămintea și igiena persoanală are influență asupra stării emoționale

c. Poate să își asigure un aspect fizic îngrijit

Nivele 1,2,3

Nivel 1:

Descrie impactul igienei deficitare a corpului și vestimentației în relațiile sociale

Nivel 2:

Explică modul în care îmbrăcămintea și igiena persoanală are influență asupra stării emoționale

Nivel 3:

Prezintă un aspect îngrijit în cadrul centrului de zi

 

    

Toate drepturile rezervate ® 2017 asociatiasteasm.ro - by solcreation