
Cum ar arăta viitorul nostru dacă și copiii vulnerabili ar avea acces de mici la cursuri IT care să-i pregătească pentru meserii de succes?
Faptul că s-au născut într-un mediu în care majoritatea adulților sunt analfabeți și reușesc cu greu să asigure un trai decent familiilor lor, nu trebuie să însemne pentru acești copii o condamnare pe viață la sărăcie.
Datorită celor ce susțin munca noastră, pe lângă alte activități educaționale, un grup de copii de la Stea are acces săptămânal și la cursuri de robotică și informatică. Ei își dezvoltă astfel de mici competențe digitale pe care le vor putea valorifica în viitor pentru a-și găsi locuri de muncă cu potențial de a le asigura o viață mai bună.

Săptămâna aceasta, sub îndrumarea instructorului de la Smart Academy, copiii de la Stea au exersat proiectarea 3D pe calculator. Ei au învățat mai întâi să proiecteze o cană pornind de la un cilindru pe care au reușit să-l decupeze.
S-au jucat cu dimensiunile pentru a potrivi grosimea peretelui cănii. Au constatat că inițial le-a ieșit un tub găurit la ambele capete, nu o cană.
Au reluat câțiva pași și apoi au reușit să taie interiorul cilindrului astfel încât fundul cănii că rămână intact.

Mai departe, au pregătit și au lipit mânerul cănii, exersând rotirea în spațiu și alegerea unghiurilor potrivite, iar apoi s-au apucat de decorat. Unii și-au scris numele pe cană exersând ceea ce au învățat mai înainte și s-au jucat cu culorile.

Ultima parte a activității a fost cea de creație liberă. Copiii au primit provocarea de a proiecta alte obiecte după bunul plac.

Unii au ales să creeze cutii de cadou pentru a-și ambala cănile.
Alții s-au apucat de proiectarea unor jucării.

Cei mai avansați, au folosit ocazia pentru a începe să-și proiecteze casa visurilor lor.

Și iată cum prin joc, copiii și-au dezvoltat viziunea în spațiu și au învățat să folosească diverse instrumente de proiectare 3D asistată de calculator: să poziționeze corpuri geometrice, să selecteze și să grupeze mai multe elemente, să le schimbe dimensiunile, să le rotească în spațiu, să decupeze părți, să le asambleze, etc… Chiar și cei mai mici au dat dovadă de o bună capacitate de a urma instrucțiunile și au fost captivați de activitate până la final.

Există mult potențial la acești copii și o mare nevoie de susținere pentru a nu ajunge să și-l irosească precum părinții și bunicii lor care au abandonat școala timpuriu.
Orice copil captiv în spirala sărăciei este o pierdere pentru întreaga societate. Împreună putem să le asigurăm sprijinul de care au nevoie pentru a-și conștientiza capacitățile și a avea puterea de a deveni viitori profesioniști de succes.
Aceste cursuri de robotică și informatică au loc în cadrul proiectului Edu-E-Inclusion realizat de Asociația Stea cu sprijinul CCFD-Terre Solidaire.