Obiective:

–          A învăța regulile de igienă şi comportamentele sociale

–          Dezvoltarea memoriei

–          A respecta regulile

–          Dezvoltarea atenției

Descrierea grupului țintă:

–          Copii care nu au acces la infrastructuri de igienă

–          Copii care nu cunosc  regulile sociale

–          Copii expuși care vin la un centru de zi

Număr de participanti: 2-10

Grupele de vârsta ale participantilor: de la7 ani în sus

Materiale necesare:

Cârţi specifice acestui joc

Durata :  20-30 de minute

Derularea activității:

–          Distribuiţi carţile la copii

–          Fiecare copil pune la o parte perechile, după care

–          Un copil începe si ia o carte de la vecinul din stânga : dacă are o pereche, o va pune la o parte. Dacă nu, următorul jucător procedează la fel.

–          O singură carte nu are pereche : sobolanul. Scopul este de a termina jocul fară el.

–          Jocul se termina când toate pereche sunt facuţe. Jucătorul care are şobolanul, a pierdut.

Ghid pentru evaluare:

Am constatat că prima dată este mai interesant să facem un joc de memorie pentru că copiii înţeleg mai bine regulile jocului.

Memorie :

–          Explicaţi cărţile (semnificația) şi regulile jocului (fiecare copil trebuie să găsească perechea la carțile pe care le are)

–          Puneţi toate cărţile pe masă cu faţa în jos

–          Un copil alege două cărţi, dacă este o pereche, o pune la o parte dacă nu o va întorce înapoi cu faţa în jos

–          Jucaţi până nu rămâne nici o carte pe masă.

–          Câştigătorul este cel care are cele mai multe perechi

Jocul poate fi jucat de 2 până la 6 copii.

Jocul de memorie este foarte apreciat. Copii au vrut să joace des şi au înţeles ce semnificaţie au cărţile. După acest joc, am jucat ‘şobolanul’.

Jocul poate să fie jucat în timpul unui activităţi de igienă.