Scopuri |
Rezultate aşteptate |
Nivele de competen-țe |
EVLAUARE COMPETENȚE |
|||
IGIENA CORPORALĂ ȘI VESTIMENTARĂ II, III, IV |
|
|||||
1. Cunoaşte şi înţelege importanţa unei bune igiene.
|
|
Nivele 1,2 |
Nivel 1: Defineşte termenul „igienă”. Descrie reguli de igienă. Nivel 2: Explică modul în care igiena afectează sănătatea unei persoane. Explică modul în care „slaba igienă” afectează prieteniile şi relaţiile cu ceilalţi. |
|||
2.Își poate menține o bună igienatee si iliza un proces de care se utilizeaza obtine tratament pentru depresie si alte probleme emotionaleiconceprionale, ab |
|
Nivele 1,2,3 |
Nivel 1: Enumeră diferite tipuri de produse de igienă Nivel 2: Detaliază când şi cum se utilizează produsele de igienă (de ex. hârtia de toaletă, săpun, şampon, perie, pieptene, periuţă de dinţi, pastă de dinţi, aţă dentară, deodorant, şerveţele/tampoane sanitare, ustensile de bărbierit). Exemplifică cel puțin 3 reguli de igienă Nivel 3: Demonstrează cum se spală corpul şi mâinile. Demonstrează utilizarea corespunzătoare a produselor de igienă pentru a menţine curate părul, dinţii, unghiile şi corpul unei persoane. Solicită produse de igienă în cadrul centrului de zi |
|||
3. Cunoaște obiectele vestimentare și utilizarea lor
|
|
Nivele 1,2,3,4 |
Nivel 1: Enumeră obiectele vestimentare uzuale Nivel 2: Explică modul de utilizare a articolelor vestimentare în funcție de anotimp și mediul social (acasă, școală, loc de muncă, etc) Descrie frecvență și amplitudinea igienizării vestimentare Explică cum poate să obțină obiecte de îmbrăcăminte și igienă la centru Nivel 3: Recunoaște și folosește mijloacele de igienizare a hainelor din cadrul centrului de zi Își păstrează și își îngrijește obiectele vestimentare folosind dulăpiorul de la centrul de zi. Nivel 4: Aplică cunoștințele asimilate în afara centrului, prin pastrarea unei igiene vestimentare corespunzatoare |
|||
3. Cunoaște și înțelege ce este deparazitarea
|
|
Nivele 1,2 |
Nivel 1: Definește noțiunea de deparazitare Descrie produsele necesare deparazitării Nivel 2: Explică de ce și când se utilizează deparazitarea Cunoaște efectele deparazitării |
|||
4. Cunoaşte şi înţelege modalităţile de a rămâne sănătos |
a. Cunoaște reguli de prevenire a bolilor b. Recunoaște simptomele unor boli uzuale și conștientizează situații în care s-a îmbolnovit c. Poate să ceară ajutor pentru tratarea bolilor d. Poate să respecte un tratament
|
Nivele 1,2,3 |
Nivel 1: Descrie ce înseamnă a fi sănătos Enumeră cel puțin 2 boli provocate de lipsa de igienă corporală și vestimentară Nivel 2: Explică cel puțin 3 reguli de prevenire a bolilor Explică unde se poate adresa în caz de îmbolnăvire Descrie simptomele unor boli uzuale Explică modul de luare a unui tratament care i-a fost prescris. Nivel 3: Conștientizează situații în care s-a îmbolnăvit și cere ajutor specializat |
|||
5. Cunoaște consecințele sociale ale unui aspect neingrijit |
a. Înțelege impactul igienei deficitare a corpului și vestimentației în relațiile sociale b. Identifică modul în care îmbrăcămintea și igiena persoanală are influență asupra stării emoționale c. Poate să își asigure un aspect fizic îngrijit |
Nivele 1,2,3 |
Nivel 1: Descrie impactul igienei deficitare a corpului și vestimentației în relațiile sociale Nivel 2: Explică modul în care îmbrăcămintea și igiena persoanală are influență asupra stării emoționale Nivel 3: Prezintă un aspect îngrijit în cadrul centrului de zi |