Obiective: comportament in situație de stres/coping, rezistență la frustrare, deasemenea trăirea succesului, rivalizare
Descrierea grupului țintă: copii și tineri din medii defavorizate
-
Număr de participanti: 4-16
-
Grupele de vârsta ale participantilor: 7-11, 11-18, 19-35 ani
Materiale necesare: masă, scaune, ață, hârtie, pix
Durata: 20-30 min
Derularea activității: Se joacă în perechi. Tăiem bucăți lungi de sfoară, la capetele acesteia vom lega câte un laț. Jucătorii își introduc degetul arătător în laț, se așează unul în fața celuilalt, după care vor încerca, cu ajutorul aței, să tragă mâna celuilalt jucător până la marginea mesei. O rundă durează 1 minut. Fiecare va juca împotriva fiecăruia, rezultatele se vor centraliza într-un tabel. Punctajul se va acorda după criterii diferite, la decizia conducătorului de joc. Acest lucru va modifica și percepția/atitudinea din timpul jocului.
Punctaj:
-
Se acordă un punct pentru victorie, ruperea aței, sau înfrângerea nu va fi punctată. În acest caz se va evidenția cine este lăsat să câștige, deoarece ața probabil se rupe mult mai repede ca cineva să poată trage mâna celuilalt.
-
Victoria 1 punct, rupt ața 0 puncte, înfrângerea -1 punct. În acest caz se va acutiza rivalizarea între concurenți. Este aproape imposibil a câștiga, este mult mai simplu să rupi ața, mai bine decât să-l lași pe partener să câștige.
-
Victoria 2 puncte, înfrângerea 1 punct, rupt ața -2 puncte. În această situație este avantajos să lăsăm adversarul să câștige, deoarece și în acest caz concurentul primește 1 punct.
La sfârșit se va discuta despre strategia pe care fiecare dintre concurenți a aplicat-o în vederea acumulării câtor mai multe puncte.
Ghid pentru evaluare : evaluarea se face pe baza observației directe și a discuțiilor de la sfârșitul jocului.