COMUNICARE II, III, IV |
|
|||
1.Cunoaşte şi înţelege elementele comunicării.
|
|
Nivele 1,2,3 |
Nivel 1 Descrie influența diverselor culturi asupra elementelor comunicării Descrie modul în care feedback-ul poate ajuta comunicarea şi/sau o poate împiedica Nivel 2 Explică diferenţele dintre comunicarea verbală şi non-verbală Descrie trei forme de comunicare non-verbală (de ex. ţinuta corpului, gesturi, contact vizual, şi expresii faciale). Explică modul de a asculta eficace pentru a clarifica ceea ce s-a spus. Explică modul de a adresa întrebări eficiente atunci când clarifică sau obţine informaţii (de ex. întrebări deschise şi închise Nivel 3 La sfârșitul unei convesații , primește și oferă feedback.
|
|
2. Ştie cum să comunice cu prietenii şi familia. |
|
Nivele 1,2,3 |
Nivel 1 Enumeră cel puțin trei forme de politețe. Nivel 2 Expilcă ce înseamnă limbajul verbal și nonverbal. Nivel 3 demonstrează toleranţă faţă de opiniile celorlalţi. |
|
3. Ştie cum să comunice acasă, la şcoală sau la muncă.
|
|
Nivele 1,2,3 |
Nivel 1,2 Explică diferenţele dintre stilurile de comunicare pasive, agresive şi sigure pe sine. Nivel 3 Comunică eficient în cadrul activităților cu celelalte persoane.
|
|
4. Ştie cum să gestioneze un conflict.
|
|
Nivele 1,2,3 |
Nivel 1 Descrie semnele de conflict Nivel 2 Numește două moduri diferite de a gestiona un conflict. Nicelul 3 Utilizează cel puțin două techinici de gestionare a conflictelor în cadrul centrului de zi.
|
|
5. Ştie cum să utilizeze tehnicile de gestionare a mâniei. |
|
Nivele 1,2,3 |
Nivel 1 Descrie indiciile şi sentimentele mâniei în propria persoană şi a altora. Nivel 2 Explică o tehnică de gestionare a mâniei (de ex. Plecarea).
Nivel 3 Utilizează două tehnici de gestionare a mâniei ce ar putea fi utilizate în cadrul centrului de zi. |
|
RELAȚII INTERPERSONALE |
|
|||
1. Cunoaşte şi înţelege diferenţele dintre diferitele tipuri de relaţii.
|
|
Nivele 1,2 |
Nivel 1 Descrie diferitele tipuri de relaţii (de ex. familie, prieteni, profesionale, maritale şi sentimentale Descrie rolurile diferite pe care le joacă oamenii în diferite relaţii. Nivel 2 Explică regulile, limitele şi codul comportamental aferente fiecărui tip de relaţie.
|
|
2. Ştie cum să dezvolte şi să păstreze relaţii sănătoase. |
|
Nivele 1,2,3 |
Nivel 1 Descrie două moduri de a dezvolta o relaţie nouă cu familia, prietenii, colegii de muncă. Descrie două moduri de a gestiona o relaţie dăunătoare (de ex. clarificarea limitelor, solicitarea de consiliere, asistenţă legală, terminarea relaţiei). Descrie cum relaţiile se modifică în timp. Nivel 2 Enumeră trei caracteristici ale relațiilor sănătoase și dăunătoare |
|
3. Ştie cum să vorbească cu ceilalţi despre deciziile care afectează relaţiile.
|
|
Nivele 1,2,3 |
Nivel 1,2 Explică modul de a vorbi cu un partener despre probleme cum sunt întâlnirile romantice, activităţile sexuale, prevenirea bolilor cu transmitere sexuală şi a sarcinilor, despre căsătorie şi probleme părinteşti.
Nivel 3 Exersează convorbirea cu un partener într-o situaţie simulată. Exersează convorbirea cu familia şi prietenii într-o situaţie simulată. |