Scopuri |
Rezultate aşteptate |
Nivele de competențe |
EVLAU ARE COMPETENȚE |
|
AUTOCONȘTIENTIZARE ȘI DEZVOLTARE PERSONALĂ RESPECTUL DE SINE |
|
|||
1. Cunoaşte şi înţelege conceptul respectului de sine.
|
a. Cunoaște termenul „respect de sine”. b. Recunoaște legătura dintre respect de sine pe de o parte şi conştiinţă de sine şi imagine de sine pe de altă parte. c. Întelege relaţia dintre respect de sine şi bunăstarea emoţională. |
Nivelele: 1, 2 |
Nivelul 1 Defineşte termenul „respect de sine”. Descrie relaţia dintre respect de sine şi bunăstarea emoţională. Nivelul 2 Explică legătura dintre respect de sine pe de o parte şi conştiinţă de sine şi imagine de sine pe de altă parte. |
|
2. Cunoaște punctele tari şi nevoile personale.
|
a. Cunoaște punctele tari şi nevoile. b. Identifică trei puncte tari şi nevoi personale. c. Recunoaşte cum punctele tari pot fi utilizate pentru a satisface nevoile personale. |
Nivelele 1,2 |
Nivel 1 Defineşte punctele tari şi nevoile. Nivel 2 Enumeră trei puncte tari și trei nevoi persoanle Explică cum punctele tari pot fi utilizate pentru a satisface nevoile personale. |
|
3. Cunoaşte şi înţelege impactul unui comportament atent, respectuos, responsabil şi onest într-o relaţie. |
a.Cunoaște comportamentul atent, respectuos, responsabil şi onest. b.Poate să dea exemple de situaţii în care comportamentul atent, respectuos, responsabil şi onest poate afecta o relaţie. c. Folosește formule de politețe și este atent cu persoanele din jur |
Nivele 1,2,3 |
Nivel 1 Defineşte comportamentul atent, respectuos, responsabil şi onest. Nivel 2 Exemplifică situaţii în care comportamentul atent, respectuos, responsabil şi onest poate afecta o relaţie Nivel 3 – Atrage atenția celorlalți beneficiari atunci cand nu sunt respectuoși cu persoanele din jur.
|
|
4. Cunoaşte şi înţelege modul în care mânia, necinstea, şi nepoliteţea afectează relaţiile. |
a.Identifică comportamentul mânios, necinstit şi nerespectuos. b.Știe să dea exemple de modul în care acestea afectează relaţiile. |
Nivele 1,2,3 |
Nivel 1 Defineşte comportamentul mânios, necinstit şi nerespectuos. Nivelul 2 Exemplifică modul în care acestea afectează relaţiile
|
|
MANAGEMENTUL EMOȚIILOR III, IV |
|
|||
1.Ştie cum să menţină o bună sănătate emoţională |
a. Recunoaște și exemplifică ce este stresul. b. Identifică situații care pot genera conflicte între persoane și care pot conduce la stres c. Identifică sursa conflictului sau a fricii într-o situație stresantă d. Identifică trei moduri de reducere a stresului (de ex. exerciţii, respiră adânc, simplifică programul). e. Cunoaște semnele şi simptomele depresiei şi ale altor probleme de sănătate emoţională. f. Știe unde să se adreseze în comunitate pentru a obţine ajutor pentru depresie şi alte probleme de sănătate emoţională. g. Poate alege o strategie de reducere a stresului/frustrării şi menţinere a unei bune sănătăţi emoţionale. f. Evaluează eficacitatea strategiei alese. |
Nivele 1,2,3 |
Nivelul 1 Definește și exemplifică ce este stresul Nivelul 2 Descrie semnele şi simptomele depresiei şi ale altor probleme de sănătate emoţională. Descrie unde să se adreseze în comunitate pentru a obţine ajutor pentru depresie şi alte probleme de sănătate emoţională.
Nivelul 3 Cere sprijin pentru a alege o strategie de reducere a stresului/frustrării şi menţinere a unei bune sănătăţi emoţionale.
|
|
2. Cunoaşte şi înţelege impactul unei atitudini flexibile într-o relaţie.
|
a.Înțelege diferența între o atitudine rigidă și una flexibilă în interacțiunile umane.
b.Dă exemple de situaţii în care flexibilitatea a influențat pozitiv o relație. |
Nivele 1,2 |
Nivel 1 Descrie ce înseamnă o atitudine rigidă și una flexibilă Nivelul 2 Exemplifică situaţii în care flexibilitatea a influențat pozitiv o relație.
|