UTILIZAREA CALULATORULUI

 

ELEMENTE DE BAZĂ PRIVIND FUNCȚIONAREA UNUI CALCULATOR

1.Cunoaște și înțelege modul de funcționare a unui calculator

II, III, IV

 

a. Identifică elementele componente majore ale unui calculator

b. Descrie utilitatea elementelor componente

c. Poate utiliza calculatorul pentru vizionarea anumitor materile

 

 

 

 

Nivele 1,2,3

Nivel 1:

Indică și descrie părțile componente ale calculatorului: unitatea centrală, monitor, tastatură, mouse.

Nivel 2:

Arată utilitatea părților componente ale calculatorului:

  • Pornește și închide calculatorul

  • Folosește tastatura și mouse-ul

  • Închide și deschide monitorul

Nivelul 3:

Experimentează utilizarea calculatorului în cadrul atelierului

1. Ştie cum să folosească Internetul pentru a localiza resurse.

II, III, IV

 

 

a.Descrie funcţiile unui motor de căutare (de ex. Crome, Firefox, etc).

b.Utilizează motorul de căutare pentru a găsi informaţii care să-i ofere ajutor în căutarea unei informatii: slujbe, materiale educative, modalități de petrecere a timpului liber, etc

Nivele 1,2,3

Nivel 1:

Identifică condițiile de accesare a internetului

Identifică un program uzual de navigare pe internet

Nivel 2:

Explică modalități de accesare a unei informații pe internet

Nivel 3:

Știe cum să caute anumite informații pe internet

3.Știu să utilizeze softurile educative II, III, IV

 

a. Înțeleg ce sunt softurile educative

b. Arată cum pot fi folosite

c. Pot să utilizeze softurile educative

Nivelele 1,2,3

Nivelul 1:

Identifică softuri educative pentru citit, scris, socotit, alte materiale de cultură generală

Nivel 2:

Explică modalități de utilizare a softurilor educative

Nivel 3:

Completează fișele de lucru din softurile educative