Dezvoltare personală prin

Activități Educative Distractive

Panoul visurilor mele

Această activitate ajută adolescenții să își seteze obiective pentru noul an școlar într-un mod creativ și inspirant.

În plus, dezvoltă abilități de planificare și îi încurajează să își exprime dorințele, visurile și așteptările. Promovează auto-reflecția, creșterea personală și încrederea în sine.

Această activitate consolidează relația părinte-copil prin dialog deschis și suport emoțional, creând un spațiu de comunicare sinceră și cooperare. În acest fel, părinții și adolescenții lucrează împreună pentru a asigura un început de an școlar plin de succes și pozitivitate.

Pasul 1. Pregătirea materialelor

Alegerea cartonului

Alegeți un carton mare sau un panou care va deveni „Panoul visurilor”. Aceasta va fi baza pe care adolescentul va lipi toate elementele activității.

Colectarea materialelor

Încurajează-ți adolescentul să răsfoiască reviste, ziare sau să imprime imagini de pe internet care reflectă lucruri care îl inspiră pentru noul an școlar.

Poate fi orice, de la imagini cu locuri pe care ar vrea să le viziteze, citate motivaționale, hobby-uri, la simboluri ale obiectivelor sale academice sau personale.

Pasul 2. Crearea panoului visurilor

Segmentarea panoului

Împărțiți panoul în secțiuni distincte. De exemplu, puteți crea secțiuni pentru:

  • Obiective școlare: Ce vrea să realizeze în acest an la școală?
  • Hobby-uri și interese: Ce activități extracurriculare dorește să exploreze?
  • Dezvoltare personală: Ce abilități sau calități personale vrea să dezvolte?
  • Sănătate și fitness: Cum ar vrea să se îngrijească de sănătatea sa fizică și mentală?
  • Relații: Ce tipuri de relații vrea să cultive cu prietenii și familia?

Adăugarea imaginilor și a cuvintelor

Decupați imaginile, cuvintele și frazele inspiraționale din reviste sau folosiți markerele pentru a scrie pe carton direct. Încurajează adolescentul să folosească culori vii și diferite fonturi pentru a exprima mai bine ceea ce simte.

Folosiți lipiciul sau banda adezivă pentru a fixa decupajele pe panou. Așezați imaginile și textele în funcție de secțiunile alese.

Personalizare

Adăugați elemente personale cum ar fi fotografii cu prietenii sau familia, locuri preferate, sau simboluri ale pasiunilor și intereselor sale. De exemplu, dacă adolescentul tău vrea să învețe să cânte la chitară, poate adăuga o imagine cu o chitară sau un muzician pe care îl admiră.

Dacă dorește, poate folosi stickere, glitter sau panglici pentru a da o notă artistică board-ului.

Pasul 3. Reflecția asupra panoului visurilor

Discuție și împărtășire

După ce board-ul este gata, stabiliți un moment pentru a discuta împreună despre elementele alese. Întrebări de ghidare ar putea include:

  • Ce te-a inspirat să alegi aceste imagini/cuvinte?
  • Care sunt obiectivele tale cele mai importante pentru acest an școlar?
  • Cum te poți asigura că îți atingi aceste obiective?
  • Ce te-ar ajuta să depășești obstacolele pe care le-ai putea întâmpina?

Planificare

Încurajează adolescentul să stabilească pași concreți pentru atingerea obiectivelor de pe panou. Poți discuta împreună despre cum ar putea să-și organizeze timpul, cum să facă față stresului sau cum să ceară ajutor dacă este necesar.

Sugerează crearea unui calendar sau a unui plan de acțiune pe care să îl păstreze alături de panoul visurilor, pentru a avea o direcție clară în tot timpul anului.

Pasul 4. Expunerea și folosirea panoului visurilor:

Locul de expunere

Încurajează adolescentul să plaseze panoul într-un loc vizibil din camera sa, unde să îl poată vedea zilnic. Acesta va servi ca o sursă continuă de inspirație și motivație.

Revizuirea panoului

Stabiliți momente regulate (de exemplu, la începutul fiecărei luni) pentru a revizui panoul și pentru a discuta despre progresul făcut. Este o ocazie excelentă pentru a reflecta asupra realizărilor și pentru a ajusta obiectivele dacă este necesar.

Această activitate îi ajută pe adolescenți să vizualizeze și să își planifice viitorul, dezvoltându-și astfel abilitățile de reflecție, organizare și auto-disciplină, esențiale pentru reușita lor școlară și personală.

  • O foaie mare de carton sau un panou de afișaj (dimensiune A2 sau mai mare)
  • Reviste vechi, ziare, broșuri (pentru decupaje)
  • Foarfece
  • Lipici sau bandă adezivă
  • Markere, carioci, creioane colorate
  • Stickere, glitter, panglici decorative (opțional)
  • Fotografii personale sau imprimări de pe internet (opțional)

Încurajare și suport

Fii un suport constant pentru adolescentul tău, oferindu-i încurajări și ajutându-l să își mențină motivația pe parcursul anului.

Modelarea propriilor obiective

Pentru a-l inspira, poți crea și tu un mic panou al visurilor cu obiectivele tale personale, arătând astfel importanța stabilirii și urmăririi obiectivelor.

Flexibilitate

Amintește-i adolescentului că panoul visurilor poate fi ajustat oricând.

Viața este imprevizibilă, iar adaptarea este cheia succesului.

Activitatea „Board-ul visurilor  mele” este o metodă interactivă și creativă pentru adolescenți de a se pregăti mental și emoțional pentru noul an școlar.