Skip to content

Descoperiți resursele pedagogice inovatoare ale Revistei Junior 2024!

Acces la educație de calitate | Dezvoltare durabilă, pace și cetățenie activă | Incluziune

Prin Revista Junior 2024, Asociația Stea își propune să dea o voce tinerilor care trăiesc în locuințe precare, în colaborare cu partenerii noștri din Europa: Action Education în Franța, Médecins du Monde în Bulgaria,și CL.A.S.S.S.E.S. în Franța.

Pentru a sprijini tinerii să se exprime și să-și dezvolte bunăstarea psihosocială – o componentă esențială pentru învățare și reușita incluziunii sociale și profesionale – Action Education ne-a invitat să organizăm ateliere de lucru pe tema „Habitons le monde!” („Să trăim în lume!”). Aceste ateliere sunt susținute de artiști și profesioniști din diverse domenii, inclusiv realizatori video, fotografi, creatori de podcast-uri și ilustratori.

Vă invităm să descoperiți resursele pedagogice gratuite create în cadrul acestui proiect: Revista Junior 2024 și fișa pedagogică pentru realizarea de activități tematice cu copii și adolescenți. Aceste resurse sunt concepute pentru a inspira și a facilita exprimarea creativă a tinerilor, ajutându-i să-și dezvolte abilitățile și să-și exploreze lumea interioară și exterioară.

Sunteți un lucrător de tineret sau un profesor care lucrează cu tineri cu vârste cuprinse între 13 și 16 ani? Vă putem oferi posibilitatea de a realiza activități legate de tema MAG Junior: Să locuim în lume! La fel ca și « locuitorii » din MAG Junior 2024, dați-le o voce prin activități creative, cum ar fi interviurile creative!

Și dacă a locui în lume ar însemna să fii informat! România – Tinerii din Sǎtmǎrel însoțiți de Stea creează și se informează pentru a-și dezvolta abilitățile sociale

Din 2004, Stea lucrează în Satu Mare, România, pentru incluziunea socială și educațională a membrilor populației care trăiește în condiții precare, inclusiv populația de etnie romă din Sǎtmǎrel, un cartier marginalizat al orașului. Action Education susține Stea în activitatea sa din 2018.

Pentru a dezvolta stima de sine, încrederea în sine și, in fine, puterea de acțiune individuală și colectivă, tinerii din Sǎtmǎrel au fost însoțiți în contribuțiile lor la acțiunea „Habitons le monde!” („Să trăim în lume!”) de un jurnalist și un videograf. Ei au participat la ateliere de jurnalism pentru a înțelege mai bine opțiunile de carieră pe care le au după terminarea școlii gimnaziale. Prin realizarea și difuzarea de mini-reportaje sub forma unor interviuri, acești tineri devin purtători de cuvânt pentru alți tineri care doresc, de asemenea, să se informeze despre posibilele trasee școlare și profesionale.

Și dacă a locui în lume ar însemna să te exprimi, să te conectezi cu ceilalți! Bulgaria – Prin experimentare, creație și comunicare, tinerii din Nadezhda, susținuți de Médecins du Monde, își dezvoltă cunoștințele, abilitățile și know-how-ul, consolidându-și astfel puterea de a acționa.

Nadezhda este un cartier marginalizat al orașului Sliven din Bulgaria. Este legat de restul orașului printr-un tunel care trece pe sub linia de cale ferată. Majoritatea locuitorilor săi trăiesc în condiții precare. Copiii nu dispun de locuri sigure în care să se adune și să se joace între ei.

Din 2021, Action Education a lucrat în parteneriat cu Médecins du Monde Bulgaria pentru a dezvolta proiectul POWER (People Organized Working for their Empowerment and their Rights), conceput pentru a le da putere locuitorilor din Nadezhda. Zilnic se desfășoară activități educaționale și psihosociale cu copiii și tinerii din zonă. În cadrul inițiativei « Locuind în lume », adolescenții și-au exprimat opiniile cu privire la mediul înconjurător în cadrul unor ateliere de fotografie și și-au dezvoltat abilitățile de interacțiune prin participarea la sesiuni de circ social.

Și dacă a pune întrebări ar fi un pic ca și cum ai trăi în lume! Franța – Tinerii care locuiesc în zona metropolitană Lyon, sprijiniți de C.L.A.S.S.E.S., își pun întrebări despre viitorul lor profesional pentru a-și găsi locul.

Din 2020, Action Education sprijină și colaborează cu C.L.A.S.S.S.E.S. (Collectif Lyonnais pour l’Acces à la Scolarisation et le Soutien aux Enfants des Squats), care ajută copiii care locuiesc în mahalale, în squaturi sau în locuințe temporare să aibă acces la școlarizare.

O echipă, sprijinită de ilustratori și de un creator de podcasturi, a condus ateliere de lucru în care tinerii au fost îndrumați în formularea întrebărilor și în pregătirea și realizarea interviurilor cu profesioniști. 

Cu sprijinul:

Donate to help for a cause and be a part to create a better world